نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان و سیستم POS

نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان و سیستم POS

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

این مقاله به موضوع نگهداری دستگاه کارتخوان و نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان آن می پردازد. با مطالعه این مقاله می توانید در افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان و جلوگیری از انتشار میکروب و ویروس تا حدودی کمک کنید. تا انتها با نوین کارنیل همراه باشید.

شیوع سریع ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از ما در نظافت و رعایت موارد بهداشتی محتاط تر باشیم. علاوه بر شستن دست ها و ضدعفونی کردن آنها، رعایت نکات بهداشتی در مورد وسایل و ابزاراتی که استفاده می کنیم و روزمره با آن تماس داریم نیز مهم است.

دستگاه کارتخوان سیار از جمله دستگاه های الکترونیکی است که همه روزه اکثر افراد با آن تماس دارند. این وسیله به دلیل استفاده در مکان های عمومی می تواند راهی برای انتقال ویروس و میکروب باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دستگاه کارتخوان سیار می توانید مقاله هر چیزی که لازم است در مورد دستگاه کارتخوان سیار بدانید را مطالعه کنید.

دلایل تمیز کردن دستگاه کارتخوان

مانند سایر دستگاه های تکنولوژیکی، دستگاه کارتخوان سیار نیز در مواجهه با برخی از میکروب ها آلوده می شود. با توجه به شرایط کرونایی که امروزه همه کشورها با آن درگیر هستند، دستگاه کارتخوان نیز در گسترش ویروس کرونا بی تاثیر نیست. به همین دلیل نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان برای کسانی که با این دستگاه درگیر هستند الزامی است.

با توجه به نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان و محل کسب باید مشخص کنید که چگونه و چند وقت یکبار آن را ضدعفونی کنید.

نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان - خرید دستگاه کاتخوان

جلوگیری از انتشار میکروب ها

مشتری ها یکی پس از دیگری از صفحه کلید برای وارد کردن رمز یا اعداد استفاده می کنند. این امر باعث می شود که میکروب ها سریع تر منتقل شوند.

اگر فردی مبتلا به عفونت باکتریایی، میکروب های خود را روی سطح گذاشته و فرد دیگری آن را برداشته باشد، وظیفه شخص ناآگاه است که قبل از لمس صورت به منظور جلوگیری از عفونت، دست های خود را بشوید. علاوه براین، دستگاه کارتخوان را به طور مرتب ضدعفونی کند تا از انتشار ویروس و میکروب جلوگیری شود.

افزایش طول عمر دستگاه

فناوری روز به روز در حال توسعه می باشد. زباله هایی که از بین شکاف های بین دکمه های پین می لغزند، می توانند فناوری دستگاه پوز را مختل کنند و مشکلات ناگهانی یا تدریجی ایجاد کنند.

علاوه بر این، شکاف کارت می تواند خاک را در داخل خود جمع کند. این امر می تواند روند خواندن کارت را با مشکل مواجه کند. بنابراین، تمیز نگه داشتن دستگاه کارت به افزایش عمر آن کمک می کند.

دستگاه های الکترونیکی به دلیل داشتن قطعات زیاد خیلی سریع درگیر گرد و غبار می شوند. جدا از مسئله انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از آن، حتما بر روی چربی ، گرد و غبار، الیاف ، مواد غذایی و غیره تمرکز کنید. اگر می خواهید احتمال انتشار باکتری ها را کاهش دهید. سعی کنید بیشتر اوقات سطوح اطراف که دستگاه کارتخوان در آنجا قرار دارد را ضد عفونی کنید.

قبل از اینکه به نحوه تمیز کردن این وسایل بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد تفاوت بین تمیز کردن و ضدعفونی کردن صحبت کنیم.

تمیز کردن: فرآیند حذف آلودگی ها و میکروب ها است. این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد، اما میکروب ها را از بین نمی برد.

ضدعفونی: مربوط به زمانی است که از مواد شیمیایی برای از بین بردن میکروب ها در سطوح استفاده می کنید. ضدعفونی کردن لزوماً سطوح کثیف را پاک نمی کند، اما می تواند میکروب ها را از بین ببرد.

هر دو مرحله تمیز کردن و ضدعفونی کردن بسیار مهم هستند. زیرا شواهد نشان می دهد COVID-19 می تواند تا سه روز در هوا باقی بماند. به همین دلیل است که شما باید تجهیزات خود را اغلب تمیز و ضد عفونی کنید.

نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان - ضدعفونی کردن دستگاه کارتخوان

تمیز کردن دستگاه کارتخوان و تجهیزات POS

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب شروع به کار کنید. حتما از آب استفاده کنید و از حلال های سخت، شوینده ها یا پاک کننده های ساینده جدا خودداری کنید.

تلاش کنید با تجهیزات خود با احتیاط رفتار کنید و آن را سخت تکان ندهید. این ممکن است باعث جابجایی یا گم شدن قطعات دستگاه شود. در نتیجه دستگاه پوز شما از کار می افتد و نمی توانید پرداخت ها را بپذیرید.

ضد عفونی کردن دستگاه کارتخوان و تجهیزات POS

گام بعدی این است که از دستمال مرطوب الکلی یا پاک کننده حاوی الکل بر روی پارچه میکروفیبر برای پاک کردن دستگاه خود استفاده کنید. در صورت استفاده از پاک کننده مایع، آن را مستقیماً روی پارچه اسپری کنید.

از اسپری کردن و ریختن پاک کننده روی دستگاه اکیداً خودداری کنید. به یاد داشته باشید. هرگز از پاک کننده هایی که حاوی سفید کننده ، رقیق کننده، تری کلرواتیلن یا حلال های حاوی کتون هستند استفاده نکنید. زیرا ممکن است قطعات پلاستیکی یا لاستیکی دستگاه شما را خراب کند.

سلامت کارکنان و مشتریان خود را حفظ کنید

به عنوان یک اقدام حفاظتی، ضدعفونی کننده دست را نزدیک دستگاه و سیستم POS خود نگه دارید. مطمئن شوید که محلول ضدعفونی کننده شما حداقل 60 درصد الکل داشته باشد. به یاد داشته باشید که ضدعفونی کننده دست با ضدعفونی کننده دستگاه ها و لوازم متفاوت است.

برای جلوگیری بهتر از ویروس و میکروب ها، سعی کنید تمام سطوح را با محلول ضدعفونی اسپری کنید و این کار را بعد از چند ساعت تکرار کنید. با این حال توجه داشته باشید که ضدعفونی سطوح لزوماً آلودگی را از بین نمی برد ، اما می تواند به جلوگیری از گسترش میکروب ها کمک کند.

مراحل تمیز کردن دستگاه کارتخوان

دستورالعمل نظافت بسیاری از تجهیزات مختلف POS تقریبا مشابه است. در اینجا مراحل عمومی نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان را به شما ارائه می کنیم:

  • تجهیزات POS را خاموش و قطعات آن را جدا کنید
  • دستکش بپوشید
  • از دستمال مرطوب 75 درصد یا دستمال ضد عفونی کننده استفاده کنید که به صفحه لمسی یا سایر سطوح حساس آسیب نرساند. هرگز مایع شوینده را مستقیماً روی دستگاه اسپری نکنید.
  • سطوح سخت و غیر قابل دسترسی دستگاه را به آرامی با توجه به صفحه نمایش، صفحه کلید و سایر سطوح خارجی که ممکن است لمس شوند، پاک کنید. سپس اقدام به پاک کردن کابل ها، چاپگرها و سایر لوازم جانبی کنید.
  • از ورود مایعات به داخل منافذ یا سطح آن خودداری کنید. از یک پارچه خشک برای تمیز کردن مناطقی که کارت بانکی کشیده می شود، می توانید استفاده کنید.
  • قبل از روشن شدن، دستگاه را خشک کنید

نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان - نوین کارنیل

بایدها و نباید هایی که باید به خاطر داشته باشید

این از مراحل اساسی نظافت دستگاه پوز است. با این حال، موارد مهمی است که رعایت آنها به شما کمک می کند.

  • از محلولهای خورنده، مانند حلالهای مبتنی بر کتون، سفید کننده، تری کلرواتیلن یا رقیق کننده رنگ، برای ضد عفونی کردن دستگاه کارتخوان خودداری کنید. این مواد شیمیایی می توانند اجزای پلاستیکی در بسیاری از سیستم های POS و دستگاه های کارت اعتباری را از بین ببرند.
  • روی سطوح پارچه ای یا چرمی مانند نگهدارنده دستگاه و برچسب ها محلول ضدعفونی را اسپری نکنید. زیرا ممکن است باعث لایه برداری سطح دستگاه شود.
  • یک بطری محلول ضدعفونی کننده دست را در کنار هر دستگاه کارت اعتباری نگه دارید تا صندوقداران و مشتریان بتوانند دستان خود را در طول روز ضد عفونی کنند.
  • ضدعفونی کردن سیستم POS خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

بهبود عملکرد دستگاه پوز

هر از گاهی ذرات خاک و غبار می توانند زیر دکمه های صفحه کلید قرار گیرند و عملکرد را مختل کنند. خاک و گرد و غبار همچنین می توانند در داخل شکاف کارت یا سوییپر مغناطیسی تجمع کرده و خواندن کارت را دشوار کند. بنابراین، تمیز کردن منظم برای بهینه سازی عملکرد تجهیزات بسیار مهم است.

برای محافظت از دستگاه کارتخوان خود، یک روکش ترمینال تهیه کنید. این روکش پلاستیکی کاملاً روی دستگاه پرداخت شما قرار می گیرد و از ورود مواد مضر به صفحه کلید یا صفحه لمسی جلوگیری می کند. علاوه بر این، پاک کردن و ضد عفونی کردن تجهیزات دستگاه نیز آسان می شود.

خرید بهترین دستگاه کارتخوان نیولند از نوین کارنیل

شرکت نوین ارتباط کارنیل با بهره گیری از نیروهای متخصص برای بهبود کسب و کار شما تلاش می کند. به همین دلیل،  برای افزایش عملکرد و سرعت کسب و کار شما دستگاه کارتخوان سیار نیولند Newland ME31 را به شما عرضه می کند. برای خرید دستگاه کارتخوان سیار تنها کافیست با ما تماس بگیرد تا کمتر از 24 دستگاه کارتخوان خود را دریافت کنید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید