مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار

مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار و روش تعمیر آن

انجام معاملات ایمن و سریع با دستگاه های کارتخوان بخش مهمی از هر تجارت موفق است. برای انجام موثر این کار، دانستن مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار و روش های تعمیر آن به شما کمک زیادی می کند.

این می تواند تاثیر زیادی را برای کمک به جنبه های توسعه کسب و کار داشته باشد. هر خریدی که انجام می شود در اصل یک معامله از طریق دستگاه کارتخوان سیار است.

اگر دستگاه کارت خوان شما خراب شود یا با خطایی مواجه شود چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است باعث بروز تعدادی از مشکلات رایج شده و سرعت تجارت را کاهش دهد، همچنان استرس غیر ضروری ایجاد کند و حتی منجر به تهدید امنیت سایبری شود.

با توجه به اینکه معاملات اینترنتی به صورت 24 ساعته در سراسر جهان اتفاق می افتد. مهم است که فروشنده ها از مشکلات احتمالی دستگاه کارتخوان مطلع باشند، تا بتوانند از مشکلات ناشی از پیاده سازی سیستم POS جلوگیری کنند. با ما همراه باشید تا با نحوه جلوگیری از مشکلات دستگاه کارتخوان سیار در کسب و کار خود آشنا شوید.

بررسی نوع دستگاه کارتخوان سیار

قبل از اینکه به انواع مختلف مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار بپردازیم، دانستن نحوه کارکرد آنها و تفاوت آنها با یکدیگر لازم است. بسیاری از مشاغل برای بهبود کارایی، امنیت و گزارش دهی به برنامه های کاربردی POS مبتنی بر سیستم های POS الکترونیکی(EPOS)  رجوع می کنند.

در حالی که بسیاری از گزینه های مبتنی بر سیستم های الکتریکی در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شوند. علاوه براین، می توانند با سخت افزار POS سنتی مانند صندوق های نقدی، دستگاه های کارت اعتباری و اسکنرها ادغام شوند. این ترکیب سخت افزار و نرم افزار سیستم POS را تشکیل می دهد.

با توجه به توضیح بالا می توان گفت که کاربری را برای افراد راحت کرده و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دلیل محبوبیت دستگاه کارتخوان چیست؟ را مطالعه کنید تا بیشتر به این موضوع پی ببرید.

5 مشکل رایج دستگاه کارتخوان سیار

ممکن است در حال پیاده سازی سیستم POS جدید باشید یا کار جدیدی را شروع می کنید. ابتدا چند سوال در مورد نیازهای کسب و کار خود و ظرفیت آن برای رسیدگی به مسائل احتمالی بپرسید. مشکلات POS می تواند یک اتفاق رایج باشد، به ویژه اگر گزینه ها و نیازهای تجاری خود را تغییر ندهید. ابتدا مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار را بررسی کنید. سپس به دنبال راه حل آنها باشید تا مطمئن شوید که بهترین دستگاه کارتخوان را دارید.

دستگاه کارتخوان مارک نیولند Newland ME31 با ویژگی های منحصربه فرد از جمله ظرفیت بالای باتری، سرعت آنتن دهی و پشتیبانی حرفه ای، مشکلات رایج مربوط به دستگاه پوز را کاهش می دهد.

 

مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار - خرید دستگاه کارتخوان

دستگاه کارتخوان نا امن

یکی از بزرگترین چالش های مدیریت سیستم POS، احتمال حملات سایبری است. سیستم های POS ممکن است زمینه تهدید امنیتی را از خود ترمینال تا نقاط پایانی که داده ها در آن ذخیره می شوند، فراهم کند. در اینجا چند مورد از رایج ترین آسیب پذیری های سیستم POS ذکر شده است:

سیستم های دستگاه کارتخوان

هربار که مشتری کارت را بکشد یا پین وارد کند، داده ها از طریق سیستم POS و اجزای آن منتقل می شود. این سیستم پیشرفته ممکن است شامل ترمینال، صفحه کلید، تراشه خوان، چاپگر، سیستم های ردیابی موجودی، اسکن بارکد و عملکرد گزارشگری باشد. متأسفانه، سیستم های قدیمی POS دارای امنیت ضعیفی هستند.

زیرا از رمزگذاری مناسب برخوردار نیستند و این امر آنها را در برابر حملات و سایر مشکلات پوز آسیب پذیر می کند. پایانه های POS نیز در سطوح متداول حمله هستند. این امر آنها را در خطر هکرها قرار داده است.

راه حل:

  • رمزگذاری سیستم های POS: رمزگذاری از داده هایی که از طریق سیستم POS منتقل می شوند محافظت می کند.
  • شیوه های احراز هویت چند عاملی: ایجاد کدهای امنیتی یا نشانه ها، الزامات گذرواژه و محدودیت های ورود به سیستم برای کنترل افرادی که به سیستم دستگاه کارتخوان دسترسی دارند.
  • کنترل های کاربر: اگر یک خرده فروش چند فروشنده و کاربر دارد، بسیار مهم است که به هر کاربر مجوزهای خاصی برای دستگاه ها یا شبکه های خاص داده شود.
  • راه حل تلفیقی دسترسی از راه دور: می توان برای جلوگیری از سردرگمی، عیب یابی راحت و شناسایی خطرات احتمالی در دستگاه ها، از برنامه های قابل نصب برای دسترسی از راه دور استفاده کرد.

مشکلات مربوط به بانک خریداری کننده شما

گاهی اوقات ممکن است موقعیتی پیش بیاید که مانع پردازش پرداخت در حساب تجاری شما شود. این مشکل رایج زمانی رخ می دهد که معاملات کلاهبرداری شناسایی می شود. بانک دریافت کننده شما پرداخت را به طور خودکار رد می کند و در صورت تهدید شدید ممکن است پروتکل هایی را برای محافظت از حساب شما راه اندازی کند.

دلایل دیگر مشکلات پردازش کارت اعتباری عبارتند از:

  • حساب تجاری شما جدید است و باید تنظیمات را بررسی کنید
  • بانک شما با مشکلات فنی روبرو است
  • حساب شما مسدود شده است
  • حساب شما خاتمه یافته است
  • از حد مجاز ماهانه خود فراتر رفته اید

اگر با حساب تجاری یا پردازش کارت اعتباری خود مشکلی دارید، بهترین مکان برای شروع، بانک خریداری کننده شما است. یک راه حل این است که چندین حساب تجاری داشته باشید.

معاملات رد شده دستگاه کارتخوان

ممکن است مغایرت هایی در داده های تراکنش خود مشاهده کنید و آن را به مشکلات پردازش کارت اعتباری نسبت دهید. با این حال، ممکن است بانک صادر کننده کارت اعتباری مشتری به دلایلی معامله را رد کند:

  • کارت شما منقضی شده است
  • وجه کافی در حساب شما وجود ندارد
  • از حد اعتباری فراتر رفته است
  • گزارش گم شدن یا سرقت کارت
  • کلاهبرداری با کارت اعتباری

خطا در ورود اطلاعات

این یکی دیگر از مشکلات کارت اعتباری است که در آن فروشنده نمی تواند داده های اضافی را وارد کند. سنسور مغناطیسی در وضعیت خوبی قرار دارد و می تواند داده ها را بخواند، اما با وارد کردن داده اضافی، صفحه نمایش خطا را نشان می دهد.

این یک مشکل اساسی نیست؛ زیرا گرد و غبار طبیعی و استفاده طولانی مدت، کارکرد کلیدها را کند می کند. اما، صاحب مشاغل می توانند به راحتی با کمک پاک کننده صفحه کلید از شر چنین خطایی خلاص شوند.

مشکلات رایج دستگاه کارتخوان سیار - قیمت دستگاه کارتخوان

مشکلات مربوط به چاپگر

دستگاه های کارت خوان سیار، قبض و جزئیات معامله را به چاپگر متصل به آن ارسال می کنند. بنابراین، مشتریان کپی رسید تراکنش خود را دریافت می کنند. اما، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست.

دستگاه کارتخوان سیار گاهی اوقات این کار را انجام نمی دهد. در چنین حالتی، معامله به پایان می رسد اما فروشنده قادر به تحویل هیچ نسخه رسید نیست. دلایل مختلفی می تواند در پشت آن وجود داشته باشد.

اگر چاپگر موفق به چاپ نشد، ابتدا باید روشن بودن چراغ برق را بررسی کنید. اگر چشمک می زند، ممکن است یک کاغذ در چاپگر وجود داشته باشد. بنابراین، شما باید جلد چاپ را بردارید تا مشکل حل شود.

اگر چراغ برق روشن نیست، فروشنده باید سیم برق را بررسی کند که آیا به درستی به پریز برق وصل شده است یا خیر. اگر منبع تغذیه در وضعیت خوبی است اما چراغ برق روشن نیست، باید چاپگر خود را عوض کنید.

ممکن است سیستم POS شما به درستی نصب نشده است

ممکن است مسئله ساده ای به نظر برسد، اما اغلب مشکلات پوز مربوط به مشکلات نصب و راه اندازی است. می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله:

  • مشکلات اتصال WiFi
  • سیم ها یا کابل هایی که به درستی نصب نشده یا از کار افتاده اند
  • دستگاه ها و نرم افزارها سازگار نیستند
  • اشکالات و خطاهای نرم افزاری

اگر نصب سیستم POS توسط شخص ثالث انجام می شود، مطمئن شوید که همه جنبه های خدمات آنها با نیازهای تجاری شما و مسائل مربوط به انطباق مطابقت دارد.

دستگاه کارتخوان سیار با کیفیت را خریداری کنید

گاهی اوقات، داشتن یک دستگاه کارت اعتباری با کیفیت بالا می تواند چنین مشکلاتی را به حداقل برساند. سایت نوین ارتباط کارنیل، در این زمینه یکی از بهترین دستگاه های کارتخوان سیار با مارک نیولند Newland ME31، را با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت به شما عرضه می کند.

این دستگاه کارتخوان سیار از ایمنی و سرعت بالایی برخوردار است. علاوه براین، ظرفیت بالای باتری، آنتن دهی فوق العاده و صفحه رنگی آن، از ویژگی های عالی این دستگاه می باشد.

منبع: www.blog.netop.com

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید