تشخیص کارتخوان اصل از جعلی

تشخیص کارتخوان اصل از جعلی

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

ابتدا برای آشنایی بیشتر و تشخیص کارتخوان اصل از جعلی به معرفی مختصری از این دستگاه پر کاربرد در بازار گرم خرید و فروش، می پردازیم.

کارت خوان، دستگاه کوچک و قابل حملی است که به واسطه ارتباطات تلفنی یا از طریق شبکه ای به سیستم بانکی وصل شده و مبلغ مشخصی را به حساب فروشنده منتقل می کند. که این انتقال پول از کشیدن کارت در شیاری که در دستگاه کارت خوان کار گذاری شده است انجام می شود.

وظایف و امتیازاتی که این دستگاه انجام می دهد قرار ذیل است:

  • اعلام موجودی
  • گزارش های روزانه
  • پرداخت قبوض
  • شارژ سیم کارت
  • امکان انصراف از خرید
  • دریافت صورت حساب از دستگاه کارتخوان

سایت نوین کارنیل، یکی از بهترین کارتخوان های سیار نیولندNewlandME13 را با قیمت مناسب و تحویل دهی 24ساعته ارائه می دهد.

تشخیص کارتخوان اصل از جعلی - خرید کارتخوان سیار

انواع دستگاه پوز

برای حفظ امنیت کارت تان شناخت انواع کارتخوان بسیار ضروری است که در این قسمت مقاله به معرفی انواع دستگاه کارت خوان موجود در بازار خرید و فروش پرداخته می شود. البته دستگاه های کارت خوان از لحاظ اتصال و کاربرد نیز متفاوت هستند.

برای اینکه بیشتر در مورد انواع دستگاه های کارتخوان بدانید، می توانید مقاله با انواع دستگاه های کارتخوان آشنا شوید! را مطالعه کنید.

به صورت کلی دستگاه های کارت خوان به دو دسته تقسیم شده اند:

دستگاه کارت خوان ثابت

این نوع دستگاه کارت خوان به اقسام تلفنی، شبکه ای، اینترنتی، بلوتوثی و کامپیوتری یافت می شود.

دستگاه کارتخوان تلفنی:

این نوع دستگاه برای اتصال به شبکه های بانکی از اینترنت خط تلفن استفاده می کند. بر این اساس حتما باید به خط تلفن متصل باشد. در صورت عدم وجود خط تلفن کاربردی ندارد. هنوز تعدادی محدودی از کارتخوان ها به این روش کار می کنند.

از معایبی که این نوع از دستگاه های کارتخوان دارند این است که هنگام ارسال اطلاعات خط تلفن اشغال می شود.  لذا این نوع دستگاه کارت خوان برای مشاغلی مناسب است که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه کارتخوان شبکه ای

از ویژگی های این نوع کارت خوان ها این است که از کارت شبکه ای استفاده می کنند. به این روش که در پورت پشت دستگاه کارت خوان یک کابل شبکه به مودم خود وصل می کنید. در این حالت بدون نیاز به خط تلفن، دستگاه کارت خوان از طریق اینترنت به شبکه متصل می شود. با این روش فرایند ارسال اطلاعات با سرعت بالا انجام می‌شود.

سرعت بالای این نوع از کارت خوان ‌ها برای فروشگاه‌ های بزرگ مانند فروشگاه‌ های زنجیره ای و مراکز خریدی که تراکنش ‌های بالا و پیوسته نیاز دارند بسیار مناسب است. تقریبا اکثر کارت خوان های فعلی از این قابلیت برخوردار هستند.

تشخیص کارتخوان اصل از جعلی - کارتخوان سیار

دستگاه کارتخوان اینترنتی

این نوع از کارت خوان ها شبیه موبایل و تبلت و لپ تاپ از امواج WiFi برای اتصال به شبکه های بانکی استفاده می‌کنند. از ویژگی های بارز آن، سرعت بالا، سیار بودن و عدم نیاز به کابل کشی برای تلفن همراه و شبکه است. ولی تا شعاعی که برد فرستنده وای‌ فای آن را پوشش می‌‌دهد قابلیت جابجایی دارد. بیشتر از آن کاربردی ندارند.

دستگاه کارتخوان بلوتوثی

فعالیت این نوع از دستگاه ها امروزه با ایجاد راه‌ های ارتباطی آسان تر و سریع تر محدود شده است. این دستگاه کارت خوان ترکیبی از دستگاه کارت خوان سیار یا سیم کارتی  و دستگاه پوز اینترنتی است.

دستگاه کارت خوان کامپیوتری

مدل دیگری از انواع کارت خوان ها نوع کامپیوتری و قدیمی است. این دستگاه برای انجام عملیات ‌های بانکی به یک سامانه کامپیوتری متصل شده و با استفاده از آن عمل می نماید. کلیه موارد و عملکرد های این دستگاه را می توان با استفاده از همان سامانه کامپیوتری کنترل نمود.

دستگاه کارت خوان سیار

دستگاه کارت خوان سیار از جمله دستگاه هایی است که بین مردم بسیار رایج است. به دلیل ویژگی های برتر این نوع دستگاه به راحتی میتوانید در هر مکانی از آن استفاده کنید. کارتخوان سیار نیز انواع مختلفی دارد که می توان به مدل های سیم کارتی، موبایلی و اندرویدی اشاره کرد.

دستگاه های سیم کارتی

این مدل از کارت خوان ها به نام کارت خوان های سیار نیز یاد می شوند و یکی از بهترین دستگاه‌های کارتخوانی است که قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارد. نحوه ی کارکرد پوز سیار، از طریق سیم کارت تلفن همراه است. هر جایی که تلفن همراه آنتن دهد، پوز سیار قابل استفاده می باشد.

تفاوت کارتخوان اصل از جعلی

امروزه با رایج شدن روش های پرداخت الکترونیک نوین و فراگیری کارت های عضو شتاب، استفاده از دستگاه کارت خوان، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. وجود این دستگاه ها باعث شده است که مردم پول نقد کمتری را با خود جابجا کنند. اکثر مشاغل، چه خرده فروشان و چه عمده فروشان که به نحوی با مردم در ارتباط هستند به سمت دستگاه های پرکاربرد کارت خوان رفته اند.

مطلب مهمی که توجه اکثر مشاغل را به خود جلب کرده است، نحوه ی تشخیص کارتخوان اصل از جعلی است. در این مورد باید گفت که کلاهبرداران در این زمینه اقدام به تولید دستگاه کارتخوان مشابه می کنند.این دستگاه کارت خوان یا دستگاه پوز شباهت زیادی  به نسخه اصلی دارد. در دستگاه تولید شده، به جای این که فقط پول از حساب شما کم شود، اطلاعات شما  نیز هک می شود.

آن ها می توانند به راحتی از کارت شما با ترفند مختص به  خودشان سوء استفاده کنند. از این رو در ادامه به نحوه ی تشخیص کارتخوان اصل از جعلی خواهیم پرداخت.

تشخیص کارتخوان اصل از جعلی - نوین ارتباط کارنیل

نداشتن چراغ های چشمک زن

این مورد یکی از علایمی ظاهری است که اکثر دستگاه های پوز اصلی آن را دارد. نبود چراغ LED چشمک زن، نشانه ی تقلبی بودن بیشتری از کارت خوان ها است. در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

فاصله ی بیش از اندازه ی بین زبانه ها

در نسخه های جعلی دستگاه کارت خوان زبانه هایی که به عنوان نگهدارنده در کنار دستگاه طراحی شده است به اندازه ی یک بند انگشت فاصله دارد. ولی در نسخه های اصلی این فاصله کمتر می باشد.  در صورت مشاهده ی چنین نشانه ای حتما از خرید دست بکشید.

بی کیفیت بودن صحفه کلید

دستگاه های پوز اصلی دارای صفحه کلید نرم هستند که این ویژگی را شما می توانید در هنگام وارد کردن رمز کارت تان حس کنید. اما صفحه کلید دستگاه های تقلبی این ویژگی را ندارند. فقط با خواندن اطلاعات پنهان کارت تان و رمزی را که به او می گویید می تواند از آن سوء استفاده کند.

با وجود این مورد، به هیچ وجه رمز کارت خود را به صاحب کارت خوان نگویید و خودتان وارد کنید. در غیر این صورت اطلاعات کارت شما هک خواهد می شود.

باید توجه داشت که دستگاه های کارت خوان تقلبی توانایی خواندن اطلاعات پنهان کارت شما را دارد. بعد از خواندن در حافظه ی خود ذخیره می کنند. هم چنین می تواند به صورت مستقیم به سیستمی که در آن متصل است اطلاعات کارت تان را منتقل کند.

وارد شدن بیش از حد کارت در دستگاه کارتخوان

وقتی کارت در دستگاه کارت خوان اصلی قرار داده می شود حدود دو بند انگشت کارت بیرون از دستگاه باقی می ماند. ولی اگر کارت در دستگاه کارتخوان، بیش از اندازه فرو رود، قطعا کارت اعتباری تقلبی است. بنا براین با مشاهده این روند از گفتن رمز و دادن اطلاعات کارت تان به صاحب کارت خوان جلوگیری کنید.

با تشخیص کارتخوان اصل از جعلی بهترین انتخاب را داشته باشید

با توجه به اینکه نکات مهم در تشخیص کارتخوان اصلی و جعلی را بیان کردیم. متوجه شدید که استفاده از دستگاه کارتخوان تقلبی می تواند باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری برای شما شود.

برای اینکه یک کارتخوان اصلی و باکیفیت داشته باشید، پیشنهاد می کنیم دستگاه کارتخوان سیار نیولندNewland ME13 را انتخاب کنید. چرا که این دستگاه از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار است و می تواند نیاز شما و مشتریان شما را برطرف سازد.

شما لایق بهترین ها هستید، پس بهترین ها را انتخاب کنید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید