رجیستری دستگاه کارتخوان وارداتی

رجیستری دستگاه کارتخوان وارداتی

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

رجیستری دستگاه کارتخوان وارداتی در سامانه همتا تحت نظارت سازمان واردات کشور انجام می شود که از این طریق اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی کارتخوان های وارداتی ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد. با این کار کارتخوان های ریجستری شده، تایید و برای آنها مجوز استفاده  صادر می شود. بدون داشتن مجوز که در برخی موارد مانند دستگاه کارتخوان نیولند ME31 که توسط واردکننده انجام می شود یا گرفتن رجیستری امکان استفاده از دستگاه کارتخوان وجود نخواهد داشت.

درواقع می توان بیان کرد که بدون رجیستری کارتخوان، امکان اتصال به شبکه های پرداخت وجود ندارد؛ زیرا شبکه نمی تواند آن را شناسایی کند و درنتیجه  قابلیت پردازش فعال نمی شود؛ بنابراین برای استفاده از دستگاه کارتخوان های وارداتی، نیاز به رجیستری کارتخوان است.

با ثبت نامه در سامانه همتا و وارد کردن MI (یا کد همتای روی دستگاه) خود می توانید رجیستری دستگاه خود را داشته باشید و بدون هیچ مشکلی از دستگاه خود استفاده کنید.

دستگاه کارتخوان نیولند

رجیستری دستگاه کارتخوان وارداتی

در بسیاری از کشورها، کارتخوان های سیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند و بسته به قوانین و مقررات مربوط به واردات دستگاه های الکترونیکی و کارتخوان های سیار در هر کشور، ممکن است لازم باشد که کارتخوان سیار رجیستر شود.

برای رجیستر کردن کارتخوان سیار در ایران، می توانید این کار از طریق نمایندگی دستگاه انجام دهید یا اینکه با می توانید با مراجعه به سامانه همتا اطلاعات دقیقی درباره نحوه ثبت نام و رجیستر کردن کارتخوان سیار دریافت کنید. لازم به ذکر است اگر دستگاه کارتخوان سیار مانند دستگاه کارتخوان نیولند ME31 خریداری کنید، دیگر نیازی به رجیستری آن ندارید؛ زیرا توسط این دستگاه توسط واردکننده اصلی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده می شود. اما در هنگام خرید سایر دستگاه های کارتخوان سیار رجیستر کردن آن ضروری است، چون بدون انجام این کار دستگاه شما قابل استفاده نخواهد بود.

لازم به ذکر است با توجه به قوانین مربوط به واردات کالاهای الکترونیکی و کارتخوان های سیار در کشور ممکن است برای استفاده از کارتخوان سیار شما، نیاز به دریافت مجوز و ریجستری داشته باشید. بنابراین بهتر است این کار را در سامانه همتا انجام دهید.

استعلام ثبت رجیستری دستگاه پوز

برای استعلام ثبت رجیستری دستگاه پوز از طریق سامانه رجیستری دستگاه کارتخوان، می‌توانید از طریق سامانه همتا این کار را انجام دهید و با استفاده از شماره سریال دستگاه خود (کد همتا یا MI)، آن را بررسی کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد سامانه رجیستری دستگاه کارتخوان در سامانه همتا شوید.
  • در قسمت جستجوی دستگاه، شماره سریال دستگاه خود را وارد کنید.
  • پس از وارد کردن شماره سریال، بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.
  • در صورتی که دستگاه شما در سامانه رجیستر شده باشد، اطلاعات مربوط به ثبت آن در سامانه نمایش داده خواهد شد.
  • در صورتی که پیغامی با عنوان دستگاه یافت نشد، دریافت کردید، این روند به آن معنا است که دستگاه شما در سامانه رجیستر نشده است و باید اقدام به رجیستر کردن آن کنید.

لازم به ذکر است که بعد از رجیستر کردن دستگاه کارتخوان، به تلفن همراه شما یک پیامک ارسال می شود. برای بررسی در آینده توصیه می شود این پیامک را نگه دارید تا در صورت بروز مشکلات در این زمینه، بتوانید از طریق آن رجیستری دستگاه خود را پیگیری کنید.

دستگاه کارتخوان سیار نیولند

کد MI  در ریجستری دستگاه کارتخوان چیست؟

کد MI یا شناسه بین ‌المللی تجهیزات ارتباطی، یک شماره 15 رقمی است که به صورت انحصاری برای دستگاه های مختلف مانند تلفن های همراه، کارتخوان های سیار و سایر دستگاه های الکترونیک اختصاص داده می شود.

کد MI کارتخوان سیار، به عنوان شناسه منحصر به فرد دستگاه، برای شناسایی دستگاه و محافظت از آن در مقابل سرقت استفاده می شود. این کد بر روی یک برچسب قرار دارد که به عنوان برچسب MI  شناخته می ‌شود. در بعضی از دستگاه های کارتخوان سیار، برچسب MI در زیر باتری یا در قسمت پشتی دستگاه قرار دارد.

رجیستری کارتخوان نیولند ME31

این دستگاه به علت اینکه توسط واردکننده اصلی مجوزهای لازم را دریافت می کند، نیازی به رجیستری ندارد. درواقع می توان بیان کرد که تنها با اخذ کد رهگیری مالیاتی برای دستگاه کارتخوان سیار نیولند ME31 امکان استفاده برای خریداران آن وجود دارد و در مدت زمان کوتاهی به شبکه پرداخت متصل خواهند شد.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید با نمایندگی معتبر این دستگاه نوین ارتباط کارنیل حاصل فرمایید.

خرید بهترین دستگاه کارتخوان سیار بدون نیاز به رجیستری

با خرید دستگاه نیولند ME31 بهترین دستگاه کارتخوان سیار را از لحاظ سرعت پردازش و کیفیت خواهید داشت، بدون اینکه نیازی به رجیستری کردن آن باشد.

برای فعال سازی دستگاه کارتخوان نیولند کافی است که کد رهگیری مالیاتی خود را دریافت کنید. سپس با ارائه مدارک هویتی خود به نمایندگی معتبر فروش دستگاه کارتخوان نیولند در کمتر از یک روز می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

برای خرید دستگاه کارتخوان نیولند می توانید آن را به نوین ارتباط کارنیل سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید