دستگاه کارتخوان به تولید داخلی رسید

دستگاه کارتخوان به تولید داخلی رسید! (ممنوع شدن واردات کارتخوان خارجی)

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

دستگاه کارتخوان به تولید داخلی رسید!

خبرهای حاکی از آن است که به زودی دستگاه کارتخوان در ایران به تولید داخلی خواهد رسید، به صورتی که واردات دستگاه کارتخوان به داخل کشور ممنوع خواهد شد.

در چند سال اخیر انواع کارتخوان در بازار جزو تولیدات خارجی با برندهای کشورهای اروپایی که در چین تولید می شدند، بودند. اما با ترویج فرهنگ اتکا بر تولیدات داخلی، در سال 1402 تاکید بر استفاده از دستگاه های کارتخوان تولیده شده در داخل کشور است، به صورتی که به واردکنندگان مختلف اطلاعیه داده شد که به زودی ورود دستگاه کارتخوان امکان پذیر نخواهد بود و در صورت انجام این کار با آنها برخورد خواهد شد.

دستگاه کارتخوان نیولند

چگونگی تولید دستگاه کارتخوان در داخل کشور

از سال 1396 با احداث خط تولید در شهرهای مختلف مانند خرمشهر، اهواز و قزوین سعی بر تولید دستگاه های کارتخوان در داخل کشور شده است. بر همین اساس به علت تولید دستگاه داخلی در چند اخیر، ممکن است دیگر نیاز به ورود دستگاه های خارجی نباشد، البته لازم به ذکر است که این مورد در زمانی محقق خواهد بود که تولیدات در این زمینه نیاز متقاضیان را برآورده کند. بنابراین نمی توان به صورت دقیق اعلام کرد که تولیدات داخلی برای دستگاه های کارتخوان به حدی خواهد رسید که دیگر نیازی به واردات آن نباشد.

یکی از مواردی که در زمینه تولید دستگاه کارتخوان در داخل کشور مورد توجه قرار گرفته، این مورد است که شرکت های مختلف سعی بر بومی سازی تکنولوژی دستگاه کارتخوان دارند (تولید دستگاه با سلیقه ایرانیان به عنوان صاحبان کسب و کار) یا اینکه با ایجاد همکاری با شرکت های خارجی در ابتدای کار متمایل هستند که به عنوان نمایندگی آنها در ایران فعالیت داشته باشند و تحت نظارت آنها، تنها دستگاه ها را در ایران مونتاژ کنند.

همه موارد ذکر شده، مستلزم زمان و صرف هزینه و سرمایه گذاری در این بخش است تا تولیدکنندگان بتوانند در زمینه تولید داخلی دستگاه های کارتخوان به خودکفایی برسند تا دیگر نیاز به واردات آن نباشد.

سرمایه گذاری ارگان های مختلف برای تولید دستگاه کارتخوان

ارگان های مختلف مانند بانک سامان و پرداخت الکترونیک سامان، در حال سرمایه گذاری برای تولید دستگاه های کارتخوان در داخل کشور هستند. همچنین سازمان های دیگر نیز در صدد سرمایه گذاری در این حوزه هستند تا تولیدکنندگان بتواند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

دغدغه دارندگان دستگاه های کارتخوان خارجی با رسیدن دستگاه کارتخوان به تولید داخلی

پیرو موارد ذکر شده و خبرهای موجود درباره ممنوع شدن وارادات دستگاه کارتخوان ، ممکن است برای دارندگان دستگاه های کارتخوان خارجی این دغدغه به وجود آید که اگر ورود دستگاه های خارجی ممنوع شود، آیا دستگاه های مورد استفاده از سوی سامانه سپهر، کیش و پرداخت نوین پشتیبانی می شوند یا اینکه آنها نیز دچار مشکل خواهند شد؟

در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که عدم پشتیبانی از دستگاه های خارجی با ممنوعیت آنها ارتباطی ندارد و همچنان از سوی سامانه های ذکر پشتیبانی خواهند شد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای دارندگان دستگاه های کارتخوان که در گذشته آن را تهیه کرده اند، وجود نخواهد داشت.

همچنین لازم به ذکر است تا زمانی کشور بتواند در زمینه تولید دستگاه های کارتخوان داخلی به خود کفایی برسد، امکان خرید و پشتیبانی از دستگاه های خارجی برای مصرف کنندگان وجود خواهد داشت.

خرید بهترین دستگاه کارتخوان سیار

برای کسب اطلاعات دقیق درباره دستگاه های کارتخوان موجود در بازار با ویژگی های انحصاری و کاربردی می توانید با شماره تلفن 02188739657 تماس بگیرید، سپس با برقراری ارتباط با کارشناسان نوین ارتباط کارنیل بهترین دستگاه را متناسب با کسب و کار خود تهیه کنید.

شرکت نوین ارتباط کارنیل با سابقه درخشان در زمینه فروش و پشتیبانی بهترین دستگاه های کارتخوان سیار، آماده است شما را در خرید بهترین دستگاه کارتخوان راهنمایی و همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید