هر چیزی که لازم است در مورد دستگاه کارتخوان سیار بدانید

هر چیزی که لازم است در مورد دستگاه کارتخوان سیار بدانید

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

تجارت و امور مالی همیشه در حال حرکت و جنب و جوش است. صاحبان کسب و کار باید خود را با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژی تطبیق داده تا مشتریان خود را از دست ندهند. بسیاری از مصرف کنندگان هنگام خرید می‌خواهند پرداخت آسان و سریع انجام گیرد. آنها همچنین انتظار دارند ایمنی هنگام خرید تضمین شده باشد. در همین راستا، بسیاری از مشاغل از دستگاه کارتخوان سیار استفاده می‌کنند تا به مشتریان امکان پرداخت سریع در هر مکانی را بدهند. برای آشنایی بیشتر با دستگاه کارتخوان سیار، روش استفاده از آن و اهمیت داشتن آن‌ در ادامه با ما همراه باشید.

کارتخوان سیار چیست؟

کارت اعتباری اطلاعات حیاتی را روی نوار مغناطیسی یا ریزتراشه (و گاهی اوقات هر دو) ذخیره می‌کند. این کارت‌ها شامل نام مصرف کننده، شماره کارت، تاریخ انقضای کارت و غیره می‌باشد. کارتخوان دستگاهی است که اطلاعات شخصی و مالی موجود در نوار مغناطیسی یا ریزتراشه کارت اعتباری را رمزگشایی می‌کند. به بیان دیگر، کارتخوان اطلاعات کارت اعتباری را “می‌خواند”. سپس این اطلاعات را به پردازنده پرداخت که به صورت دیجیتالی با بانک مشتری یا سایر مؤسسات مالی ارتباط برقرار می‌کند، ارسال کرده و تأیید می‌نماید که وجوه خرید موجود است. پس از اینکه پردازنده پرداخت در دسترس بودن وجوه را تأیید کرد، فروشنده کد تأییدیه‌ای دریافت می‌کند که به او امکان می‌دهد فرایند فروش را تکمیل کند.

درگذشته، دستگاه‌های کارتخوان به صورت ثابت ارائه می‌شدند و امکان حمل آن‌ها در مکان‌های مختلف وجود نداشت. با این حال، با توسعه تکنولوژی، دسترسی کارتخوان پیشرفت بسیار زیادی کرده است. به عنوان مثال، می‌توانید کارتخوان را به تلفن هوشمند خود متصل کنید و از این طریق در هر جایی که هستید معامله خود را انجام دهید.

دستگاه کارتخوان سیار

 دستگاه کارتخوان چگونه کار می‌کند؟

همان طور که در مقاله دستگاه کارتخوان چگونه کار میکند گفتیم برای استفاده از این دستگاه می‌بایست تلفن همراه یا تبلت خود را به کارتخوان متصل کنید. با کارتخوان سیار می‌توانید در هر جایی معاملات خود را انجام دهید. کار با آن بسیار ساده بوده و برای هر کسی امکان‌پذیر می‌باشد. با استفاده از این دستگاه راحتی و سادگی هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان فراهم می‌شود. سیار بودن آن یک مزیت بزرگ برای کسب و کارها می‌باشد.

کارتخوان سیار از قابلیت نقطه اتصال شبکه تلفن همراه و وای‌فای برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این بدان معناست که هزینه کالا و خدمات را می‌توان تقریباً در هر مکانی پرداخت کرد. هم گوشی هوشمند و هم تبلت قادر به کار با این سیستم هستند. فروشنده مبلغ تراکنش را در آن وارد می‌کند. تنظیمات در این دستگاه بسیار ساده می‌باشند و کار با آن همانند کار با یک ماشین‌حساب است. سپس مشتری کارت خود را در جای مخصوص که کنار کارتخوان تعبیه شده است می‌کشد و معامله به همین سادگی انجام می‌شود. پس از آن رسید توسط دستگاه چاپ می‌شود.

امنیت دستگاه کارتخوان سیار چقدر است؟

بر خلاف پرداخت‌های اینترنتی که معمولاً از طریق وب انجام می‌شوند، کارتخوان سیار از پین استفاده می‌کند و بسیار امن می‌باشد. در این روش مشتریان هنگام انجام پرداخت حس امنیت بیشتری دارند. مشتری در این دستگاه رمز چهاررقمی خود را پس از خواندن اطلاعات وارد می‌کند. در هر مرحله از فرایند، داده‌های ذخیره شده در کارت رمزگذاری شده و ایمن می‌مانند. فروشنده به‌هیچ‌وجه به شماره شناسایی شخصی مشتری دسترسی نخواهد داشت.

دستگاه کارتخوان سیار

چرا استفاده از دستگاه کارتخوان سیار اهمیت دارد؟

 از دستگاه کارتخوان سیار برخلاف دستگاه‌های کارتخوان ثابت، می‌توانید تقریباً در هر مکانی استفاده کنید. بسیاری از مراکز به‌ویژه سوپرمارکت‌ها هنوز هم از کارتخوان‌های ثابت و سنتی استفاده می‌کنند. اما امروزه همهٔ مشاغل می‌توانند از مزایا دستگاه کارتخوان سیار بهره‌مند شوند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 تنها 7 درصد از خریدهای فروشگاه‌ها به صورت نقدی انجام شوند. دستگاه کارتخوان سیار برای پردازش پرداخت‌ها از نقطه اتصال وای‌فای استفاده می‌کند؛ بنابراین پرداخت در هر مکانی می‌تواند توسط مشتری صورت گیرد.

دستگاه‌های کارتخوان سیار شیوهٔ پرداخت را دگرگون کرده‌اند. دیگر اندازه کسب‌وکار شما اهمیتی ندارد، همه مشتریان می‌توانند با کارت اعتباری هزینه را پرداخت کنند. پرداخت به‌وسیله کارت اعتباری امروزه امری بسیار عادی تلقی می‌شود. تمام کسب‌وکارها از کوچک گرفته تا بزرگ این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. مصرف‌کنندگان این روزها پول نقد بسیار کمتری حمل می‌کنند و در اکثر مواقع هنگام خرید توقع استفاده از دستگاه کارتخوان دارند. دستگاه‌های کارتخوان سیار قیمت پایینی دارند. یکی دیگر از دلایل اصلی که داشتن این دستگاه را واجب می‌کند همین موضوع می‌باشد.

پرداخت با کارتخوان سیار چه مزایایی دارد؟

مزیت مهم دستگاه کارتخوان سیار این است که پرداخت‌ها بلافاصله تضمین می‌شوند. این امر یک مزیت بزرگ برای پرسنل فروش محسوب می‌شود. زیرا به آنها اجازه می‌دهد هر چه سریع‌تر هزینه را دریافت کنند و مشتریان زمانی برای منصرف شدن نداشته باشند. برای نمایندگی‌های فروش که در خانه‌ها و محل‌های تجاری با مشتریان خود تماس می‌گیرند، پایانه پرداخت سیار به آنها امکان می‌دهد سفارشات بالقوه را به فروش تبدیل کنند. برای هرکسی که خارج از محوطه تجارت سنتی کار می‌کند، دستگاه‌های کارتخوان سیار انعطاف‌پذیری بالایی ارائه خواهند داد.

درگذشته اغلب فروشندگان انفرادی و کسانی که برای فروش دم در منازل می‌روند فقط می‌توانستند پول نقد دریافت کنند. اما با داشتن دستگاه کارتخوان سیار فروش آن‌‌ها به حتم افزایش پیدا خواهد کرد. این روش پرداخت همچنین خطر سرقت را کاهش می‌دهند.

کارتخوان‌های سیار امکان جابه‌جایی در داخل فروشگاه یا رستوران را برای پرداخت فراهم می‌کنند. بااین‌حال، خدمات پردازش تلفن همراه این راحتی را به سطح دیگری می‌رساند و به تجارت این امکان را می‌دهد که در هرجایی که اتصال وای فای وجود دارد، پرداخت‌ها به صورت ایمن پردازش شوند.

دستگاه کارتخوان سیار

قبل از خرید کارتخوان سیار چه مسائلی را باید در نظر بگیریم؟

شما باید بهترین کارتخوان را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. انتخاب کارتخوان مناسب می‌تواند در بهینه‌سازی معاملات بسیار مؤثر باشد. این دستگاه همچنین فرایند پرداخت را تسهیل می‌بخشد و آن را سریع‌تر انجام می‌دهد. آشنایی با این دستگاه پیش از خرید در انتخاب مدل مناسب به شما کمک خواهد کرد. پیش از خرید دستگاه از نیازهای خود آگاهی کامل پیدا کنید.

هنگامی که کارتخوان مناسب خود را پیدا کردید، هزینه اولیه و نگهداری آن را بررسی کنید. این امر به شما کمک می‌کند در آینده برای پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل نشوید. کارتخوان‌های سیار سرمایه گذاری خوبی برای کسب و کار شما محسوب می‌شوند؛ بنابراین در مورد خرید آن شکی نداشته باشید. هدف استفاده از این دستگاه سهولت در پرداخت برای مشتریان است. دستگاه کارتخوان سبب می‌شود مشتریان با خیالی راحت کارت خود را بکشند و خرید را انجام دهند.

13

خرید دستگاه کارتخوان سیار نیولند 

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید