تنظیمات دستگاه کارتخوان

تنظیمات دستگاه کارتخوان

دسته بندی: دستگاه کارتخوان/مقاله

تنظیمات دستگاه کارتخوان شامل تنظیماتی است که برای پیکربندی دستگاه کارتخوان برای اتصال آن به سیستم پرداخت یا دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تنظیمات شامل تنظیمات ارتباطی، تنظیمات امنیتی، تنظیمات شبکه و دیگر تنظیمات مرتبط با عملکرد و استفاده از دستگاه کارتخوان نیز می‌ تواند وجود داشته باشد. با تنظیم صحیح تنظیمات دستگاه کارتخوان، می‌ توانید از راندمان بیشتری در عملکرد دستگاه خود لذت ببرید.

تنظیمات دستگاه کارتخوان چیست؟

تنظیم دستگاه کارتخوان به معنای انجام تنظیمات مختلف برای بهبود عملکرد و استفاده صحیح از دستگاه کارتخوان است. دستگاه کارتخوان یک دستگاه الکترونیکی است که برای پرداخت‌ های الکترونیکی و انتقال اطلاعات از کارت ‌های بانکی استفاده می ‌شود.

تنظیمات مختلفی در دستگاه کارتخوان وجود دارد که شامل تنظیمات ارتباطی، امنیتی، شبکه، پرداخت، نمایشگر و صدا است. با تغییر تنظیمات مناسب برای دستگاه کارتخوان، می ‌توانید از عملکرد بهتر و بهره ‌وری بیشتری استفاده کنید.  برای مثال با تعیین رمز عبور برای دستگاه کارتخوان می‌ توانید از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری کنید و با تعیین سطح دسترسی کاربران مختلف به دستگاه، می‌ توانید از عملکرد بهتر و افزایش امنیت استفاده کنید. همچنین با تعیین نوع پرداخت و کارمزد‌ها می ‌توانید از پرداخت‌ ها به صورت بهینه استفاده کنید.

برای تنظیم دستگاه کارتخوان، شما باید ابتدا به منوی تنظیمات دستگاه دسترسی پیدا کنید. معمولاً این منو در صفحه نمایش دستگاه قابل دیدن و دسترسی است. سپس می ‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را از بین گزینه ‌های موجود تغییر دهید.

تنظیمات مختلفی برای دستگاه کارتخوان وجود دارد که ممکن است در هر دستگاه متفاوت باشد؛ اما موارد عمومی آن شامل موارد زیر است.

  • تنظیمات ارتباطی: تعیین نوع ارتباط با دستگاه‌ های دیگر مانند USB و بلوتوث/ تعیین پروتکل ارتباطی/ تعیین نوع کابل ارتباطی
  • تنظیمات امنیتی: تعیین رمز عبور برای دستگاه کارتخوان/ تعیین سطح دسترسی کاربران مختلف به دستگاه/  تعیین محدودیت‌های مختلف برای دستگاه کارتخوان (مانند محدودیت در تعداد تلاش‌های ناموفق برای ورود رمز عبور)
  • تنظیمات شبکه: تعیین SSID، رمز عبور و IP آدرس برای اتصال به شبکه  Wi-Fi
  • تنظیمات پرداخت: تعیین نوع پرداخت/ تعیین کارمزد‌ها
  • تنظیمات نمایشگر: تنظیمات مربوط به نورپردازی، سایز و نوع فونت و برچسب ‌ها
  • تنظیمات صدا: تعیین حجم صدا و نوع زنگ هشدار
دستگاه کارتخوان نیولند

پیکربندی در تنظیمات دستگاه کارتخوان چیست؟

پیکربندی در تنظیمات دستگاه کارتخوان به معنای تعیین و تنظیم پارامترهای مختلف آن است. این پارامترها شامل تنظیمات ارتباطی، تنظیمات امنیتی، تنظیمات شبکه و دیگر تنظیمات مرتبط با عملکرد و استفاده از دستگاه کارتخوان می ‌شود.

برای مثال در تنظیمات ارتباطی ممکن است نحوه ارتباط با سیستم پرداخت یا دستگاه های دیگر تعیین شود (از جمله نوع سوکت ارتباطی USB یا بلوتوث و فرمت پروتکل ارتباطی)

تنظیمات امنیتی شامل تعیین رمز عبور برای دستگاه کارتخوان، تعیین سطح دسترسی کاربران مختلف به دستگاه و تعیین محدودیت ‌های مختلف برای دستگاه کارتخوان مانند محدودیت در تعداد تلاش ‌های ناموفق برای ورود رمز عبور و محدودیت در انتخاب پین کارت است.

همچنین تنظیمات شبکه به شما اجازه می ‌دهد تا دستگاه خود را با شبکه ‌های مختلف متصل کنید و پارامترهای شبکه مانند  SSID، رمز عبور و IP آدرس را تعیین کنید.

چگونگی تنظیمات دستگاه کارتخوان

تنظیمات دستگاه کارتخوان بستگی به نوع دستگاه و مدل آن دارد؛ اما در کل، تنظیمات دستگاه کارتخوان شامل تنظیمات ارتباطی، تنظیمات امنیتی و تنظیمات پردازش کارت است.

تنظیمات ارتباطی: در این بخش می ‌توانید تنظیمات مربوط به ارتباط با سایر دستگاه‌ها را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید سرعت ارتباط با دستگاه بانکی یا تنظیمات خروجی صدا و تصویر را تغییر دهید.

تنظیمات امنیتی: در این بخش می ‌توانید تنظیمات امنیتی مربوط به دستگاه کارتخوان را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی مجاز به دسترسی به دستگاه کارتخوان باشند و چه کسانی نباشند.

تنظیمات پردازش کارت: در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به پردازش کارت را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید نوع کارت خوانده شده را تشخیص داده و عملکرد دستگاه را مطابق با آن تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که تنظیمات دستگاه کارتخوان بستگی به نوع دستگاه و مدل آن دارد و یکسان نیست. بنابراین بهتر است برای تنظیمات دقیق تر به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

تنظیمات دستگاه کارتخوان سیار

دستگاه کارتخوان سیار مانند سایر دستگاه های کارتخوان دارای تنظیماتی است که به صورت کلی در ادامه به آنها اشاره شده است.

تنظیمات ارتباطی: در تنظیمات ارتباطی، می‌توانید نحوه ارتباط با دستگاه‌های دیگر را تعیین کنید. برای مثال می‌توانید از رابط USB یا Bluetooth برای اتصال به دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

تنظیمات امنیتی: تنظیم رمز عبور برای دستگاه کارتخوان و تعیین سطح دسترسی کاربران مختلف به دستگاه از جمله تنظیمات امنیتی در دستگاه کارتخوان سیار است.

تنظیمات شبکه: در صورت داشتن قابلیت Wi-Fi در دستگاه کارتخوان، می‌توانید آن را با تنظیمات شبکه به شبکه‌های مختلف متصل کنید.

تنظیمات پرداخت: تعیین نوع پرداخت، کارمزدها و محاسبه خودکار مالی از مهم‌ ترین تنظیمات در دستگاه کارتخوان سیار است.

تنظیمات نمایشگر: در صورت داشتن دستگاه کارتخوانی با نمایشگر، می‌توانید تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید (برای مثال تنظیمات مربوط به نورپردازی، سایز و نوع فونت و برچسب‌ها)

تنظیمات صدا: تنظیمات صدا شامل تنظیم حجم صدا و نوع زنگ هشدار است.

تنظیمات باتری: در صورت داشتن دستگاه کارتخوان سیار با باتری، می‌توانید تنظیمات باتری را تغییر دهید (برای مثال تنظیمات مربوط به زمان خاموشی خودکار و توان باتری).

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کارتخوان سیار نیولند پیشنهاد می شود.

تنظیمات کارتخوان حرفه ای

تنظیمات دستگاه کارتخوان نیولند

دستگاه کارتخوان برند نیولند دارای تنظیمات متفاوتی است که برای بهینه سازی عملکرد و استفاده از آن، باید تنظیم شود. برخی از تنظیمات مهم در دستگاه کارتخوان نیولند شامل موارد زیر می شود.

تنظیمات ارتباطی: در تنظیمات ارتباطی دستگاه کارتخوان نیولند، می‌توانید نوع ارتباط دستگاه کارتخوان مانند USB و بلوتوث را تعیین کنید. همچنین می‌توانید پروتکل ارتباطی را انتخاب کنید.

تنظیمات امنیتی: تنظیم رمز عبور برای دستگاه کارتخوان و تعیین سطح دسترسی کاربران مختلف به دستگاه از جمله تنظیمات امنیتی در نیولند است.

تنظیمات شبکه: می‌توانید شبکه را با استفاده از تنظیمات شبکه در دستگاه کارتخوان تنظیم کنید. شامل SSID، رمز عبور و IP آدرس است.

تنظیمات مالی: تعیین نوع پرداخت، کارمزد ها و محاسبه خودکار مالی نیز از مهم‌ترین تنظیمات در دستگاه کارتخوان نیولند است.

تنظیمات نمایشگر: در صورت داشتن دستگاه کارتخوانی با نمایشگر، می‌توانید تنظیمات نمایشگر مانند تنظیمات مربوط به نورپردازی، سایز و نوع فونت و برچسب‌ها را تغییر دهید.

تنظیمات پیشرفته: تنظیمات پیشرفته شامل مواردی مانند تعیین حداکثر تعداد تلاش برای ورود رمز عبور نادرست و محدودیت در انتخاب پین کارت است.

مراحل تنظیمات دستگاه کارتخوان نیولند ME31

برای تنظیمات دستگاه کارتخوان نیولند ME31، مراحل زیر را باید انجام دهید.

1- با استفاده از کابل RS232 به سریال پورت دستگاه وصل شوید.

2- دستگاه خودکار شروع به بوت کردن می‌کند. در حین بوت کردن، باید دکمه “ESC” را فشار داده تا وارد منوی تنظیمات شوید.

3- در منوی تنظیمات، با استفاده از کلید های arrow به چپ و راست به قسمت COMMUNICATION SETTINGS  بروید.

4- با استفاده از کلیدهای arrow به چپ و راست به قسمت PORT SETTINGS بروید.

5- در این مرحله می‌توانید تنظیمات مربوط به پورت سریال را تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید سرعت پورت را تغییر دهید و اطلاعات دستگاه را به صورت ASCII یا HEXADECIMAL دریافت کنید.

6- هنگامی که تمام تنظیمات را انجام دادید، با استفاده از کلید  ENTER، تغییرات را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که برخی از تنظیمات خاص مانند سیم کارت نیاز به دسترسی به منوهای دیگر دستگاه دارند؛ لذا برای تنظیمات پیشرفته تر، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

دستگاه کارتخوان نیولند ME31 که یکی از بهترین و کاربردی ترین دستگاه های کارتخوان موجود در ایران است را می توانید از نوین ارتباط کارنیل خریداری کنید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید